Tuesday, May 12, 2015

Pertama kali berkhemah



Assalamualaikum

Semuga dibawah rahmat Ilahi.

Hari ini dalam sejarah untuk kakak dan juga ibu kakak. Kakak akan sertai Kem Jati Diri. Lokasi di Pusat Koko Pedu.

Dari minggu lepas dia sebuk tanya ibu.
*ibu best tak camping
*ibu tak sabar nk pi camping
*ibu nanti camping tu tidoq dalam khemahkan?
Last sekali ayat dia yang ibu melting
Ibu cerita la kat kakak..ibu kan bekas pendaki..kalau bekas pendaki mesti campingkan.. dengan muka sengih2

What a sweet kakak!

Semalam melayan dia kemas bag. Bertuahnya kamu kakak. Nak sertai perkhemahan, ada beg yang sesuai..ada pakaian yg sempurna..
Dah serupa ibu yang nak sertai perkhemahan.
Dari pilih baju,masukkan ke dalam beg semuanya ibu.

I have seen me in kakak..she very determine..she know what she want. Sgt responsibility and protective. Kakak always be a place for her sibling to share..

First time kakak away dari rumah. Sebelum ini kakak biasa tidor di hostel. Semasa perlawanan bola baling peringkat Negeri Kedah. Kakak wakil daerah. The other half pula coach. Walau kakak tidur hostel tapi ayah ada. Kali ini tanpa pemantauan ayah.
Bertuah satu sudut menjadi anak guru dan bersekolah sama..ehehe..semua aktiviti ayah pantau

Kakak cerita, ayah ambil masa yang lama untuk benarkan kakak sertai perkhemahan ini.
Kakak cakap  bila ayah cakap boleh..kakak jerit Yes! ..dalam hati saja ..ehehehe

Bgtau kakak.. you are his first daughter..of course ayah amik berat.
Kakak komen..ayah tu protective sangat..
Hahahaha..bab ni ibu setuju.. slowly terangkan pada kakak.. That is ayah!. Alhamdullilah kakak faham.

To recorded a few sweet touch from the other half.
1. Belikan kakak tshirt baru
2. Belikan kakak baju hujan. Warna pink lagi..
3. Tengah kemas barang ..hulurkan kakak biskut untuk bekalan.
4.Belikan kakak air mineral dan bgtau kakak simpan dlm beg. Ini untuk kakak. Ibu senyum senyum part ni..
Sungguh ada hati dalam teman..ehhehe


Pagi ni hubby cakap..

Kaklang..abg teih..salam kakak. Nanti kakak nak pi camping..khamis baru balik.

So sweet hubby💟☺..

Yes i know..his worries so much..kalau dekat Pedu dengan rumah..harus dia pi jenguk..ehehe

All the best kakak. New experience will lead u new thing.

Ibu pun nervous. Tapi ibu as usual jarang tunjuk..dalam hati hanya Allah yang tahu..ehehhe


3 comments:

Sya said...

Anak kak sya yg perempuan rajin pulak camping yg lelaki lebih suka dok rumah.. dah terbalik

siti nur said...

sama la kaksya.
angah tak suka outdoor. kakak ni semua dia nak joint

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI